Grāmatu jaunumi
Aktualitātes
Nozare
Statistika
Kur notiek
Par mums
Kontakti
Jaunumi
Galerija
RĪGAS ARHIDIECĒZE
Kontakti
Jaunumi
Galerija
LIEPĀJAS DIECĒZE
Kontakti
Jaunumi
Galerija
DAUGAVPILS DIECĒZE
Karte
 Bērni - Tā Kunga dāvana
 Skolotāju skapis
 Sinepju graudiņš
 Pieaugot Kristū
 ? un atbildes
 Lūgšanas
 Mūzika
 Video
 Vēsture
 Saites
 Ziedojumi
 
   
       Jaunākais
 

 

 

 
izdrukāt 
LELB Svētdienas skolu nozares plānotie pasākumi 2011. gadā

Aicinām pieteikties uz svētdienas skolas skolotāju apmācības kursiem ikvienu, kuri vēlās pasludināt labo vēsti mazākajiem. Latvijā pusē no LELB draudzēm nenotiek svētdienas skolas nodarbības – tāpēc jo īpaši aicinām jaunus svētdienas skolas skolotājus un palīgus šajā kalpošanā.

2011. gadā 6 vietās Latvijā tiks organizēti kursi – jaunajiem sv.sk. skolotājiem. Uz atsevišķām lekcijām var ierasties ikviens interesents. 
Dalības maksa par kursiem 15 Ls

Piesakoties uz kursiem iesniedz draudzes mācītāja rekomendāciju 

Pieteikšanās pie koordinatoriem:

Vieta

Atbild

Kontakti

Valmiera

Dace Kalcenava

26479451 burtniekubaznica@inbox.lv

Saldus

Elīna Apriķe

26454494 aprike.elina@inbox.lv

Jelgava

Ivars Cišs

29536510 ivars.ciss@e-apollo.lv

Rīga

Inta Lapiņa

26337228 inta.lapina@inbox.lv

Liepāja

Lāsma Feodosova

27055966 lasma-feodosova@inbox.lv

 

Kursi noteiktajās dienās notiek no plkst. 10 - 14
Līdzi ņemt groziņus :-)

 Svētdienas skolas skolotāju apmācības programma:

Skatīt tālāk programmas plānu tabulas:
1. tab: Valmiera; Saldus; Jelgava
2. tab: Rīga; Kalnaskola Madonas raj. ; Liepāja
 

 Valmiera
(draudzes namā)

 Saldus
(Gregora skolā)

 Jelgava
(Sv. Annas dr.)

 29. 01. Ievads Bībelē.  19.03. Ievads Bībelē.  19. 03. Bērnu attīstības psiholoģija un garīgā aprūpe.
 26. 02. Mazais katehisms.  16. 04. Mazais katehisms.     16. 04. Ievads Bībelē.
 26. 03. Metodika.  21. 05. Metodika.  21. 05. Mazais katehisms.
 30. 04. Bērnu attīstības psiholoģija un garīgā aprūpe. 24. 09. Liturģika. Saldū  24. 09. Metodika. Rīgā
 28. 05.Liturģika

8. 10. Mūzikas un praktiskās nodarbības Svētdienas skola draudzē... Rīgā 

 8. 10. Mūzikas un praktiskās nodarbības
Svētdienas skola draudzē... Rīgā
 24. 09. Skolotāju garīgā dzīve - askēze 29. 10. Bērnu attīstības psiholoģija un garīgā aprūpe. Rīgā   29. 10. Liturģika Jelgavā
 29. 10.Mūzikas un praktiskās nodarbības; 
Svētdienas skola draudzē...

26. 11. Skolotāju garīgā dzīve – askēze. Rīgā

 26. 11. Skolotāju garīgā dzīve - askēze. Rīgā
 26.11. Kopsavilkums,
darbu aizstāvēšana, eksāmens.
 3. 12. Kopsavilkums,
darbu aizstāvēšana, eksāmens. Rīgā
 3. 12. Kopsavilkums,
darbu aizstāvēšana, eksāmens. Rīgā

 

 

 Rīga
(Rīgas Lutera 
draudzes namā
www.luteradraudze.lv )

 

 

 26. 03. Ievads Bībelē.

 


 
 
 23. 04. Mazais katehisms.  
 21. 05. Liturģika
 24. 09. Metodika.
 8. 10. Mūzikas un praktiskās nodarbības
Svētdienas skola draudzē...
 29.10. Bērnu attīstības psiholoģija un garīgā aprūpe.  
 26. 11. Skolotāju garīgā dzīve - askēze
 3. 12. Kopsavilkums,
darbu aizstāvēšana, eksāmens.

   Kursu noslēgumā tiek sagatavota un prezentēta viena svētdienas skolas nodarbība. Lai veicas un Dievs svētī jūsu kalpošanu!

Paraugs nodarbības prezentācijai 
atrodams skolotāju skapī pie dažādiem dokumentiem 
(Lejupādēt word.doc)

 

Paraugs sk. zemāk:
 

 

Ieteikumi svētdienas skolas nodarbības apraksta izstrādei

    Uzmanību!

    Piedāvātais nodarbības norises apraksts ir tikai viens no iespējamiem variantiem. Jūs varat veidot arī paši savu nodarbības shēmu. Šeit esam akcentējuši svarīgākos elementus, kas jāatspoguļo Jūsu nodarbībā. Kaut arī, iespējams, visas atspoguļotās daļas un nodarbes neizmantosiet nodarbības laika limita dēļ, tomēr, lūdzu, aprakstiet nodarbību pēc iespējas plašāk. Tas palīdzēs šo materiālu izmantot arī citiem skolotājiem. Rakstot norādiet, ko saka skolotājs, kā viņš paskaidro jēdzienus, kādus jautājumus vaicā. Lūdzu, norādiet arī laika plānojumu atsevišķajām nodarbības daļām. Beigās pievienojiet izmantotās literatūras sarakstu. Nodarbības aprakstu iesniedziet kopā ar izmantoto attēlu, dziesmu, darba lapu, uzdevumu, Bībeles panta mācīšanās materiālu un praktisko darbu paraugiem (kopijām).

 

Draudze...........(draudzes nosaukums)........

 

Skolotāja/s.............(vārds, uzvārds).............

 

Tēma: „............................................................................................................” Bībeles teksts / paralēlteksti: (Piem.: Mat. 4:12–22; Mk. 3:13–19)

Bērnu vecums: ...līdz .... gadi (Var norādīt arī pēc šāda principa: pirmsskola, sākumskola, pamatskola, jaukta grupa.)

 

Zelta pants: „..................................................................”

Mērķis: Ko gribam sasniegt?

 

Uzdevumi: Kas jāizdara, lai to panāktu? [Iepazīt Bībeles notikumu (vai, piem., Katehisma daļu) un tā darbības laiku, vietu, vidi, personas; izskaidrot nepazīstamos jēdzienus; saistīt tēmu ar bērna dzīvi un vajadzībām.]

  1. ...........................;
  2. ..............................;
  3. ...............................................

 

Nepieciešamie mācību materiāli:

  • Bībele un / vai bērnu Bībele (Norādīt grāmatu un lpp.: „..........................”)
  • Dziesmu grāmata / lapiņas (grāmata „..........................”)
  • Flanelografs (ja izmantojat)
  • attēli (Norādīt grāmatu un lpp.: „.........................” , „...................” un „.................”)
  • kartes (....................)
  • ...............................(konkrēti priekšmeti )
  • Praktisko darbu materiāli [piem., A4 papīrs, līme (PVA un karstā), flomāsteri, krāsu zīmuļi, krītiņi, akmeņi u.c. ];
  • audiokasete / DVD / video (nosaukums „..................”)
  • Citi .....................

 

Nodarbības norise (Kā, ar kādām metodēm un paņēmieniem darbosimies)

 

IEVADDAĻA

 

  1. Nodarbības telpas un nepieciešamo materiālu sagatavošana

 

Norādīt, kā noformēta telpa vai cita nodarbības vieta (piem., baznīcas dārzs); kur izvietoti materiāli u. tml.

 

  1. Bērnu sagaidīšana

 

Sasveicināšanās un sarunas ar bērniem. Ievirzīšana tēmā, izmantojot kādas ar tēmu saistītas nodarbes vai priekšmetus, attēlus u. tml. Bērnu reģistrēšana.

 

  1. Ievadlūgšana / ievada svētbrīdis (....min)

 

Kas un ko saka, dara? Kādu dziesmu dzied? Kā tiek iesaistīti bērni? Lūgšanu var saistīt ar bērnu aktuālajām vajadzībām, par kurām, iespējams, noskaidrots bērnu sagaidīšanas laikā. Lūgšana var arī ievest nodarbības tēmā. Tēvreize / Lutera rīta lūgšana. Ja vecāki atbalsta, arī ziedojumi.

 

  1. Apsveikumi (var paredzēt arī nodarbības beigās, apvienot ar mazu cienastiņu)

 

Ja ir jubilāri (kristību dienas, dzimšanas un vārda dienas), var apsveikt mutiski, ar dziesmu vai kā savādāk.

 

I GALVENĀ DAĻA

 

  1. Ievads tēmā (...min)

 

Īsa pāreja, uzmanības koncentrēšana uz tēmu. Ieinteresēšanai vēlams saistīt tēmu ar bērna dzīvi (var izmantot, piem., roku lelles dialogu ar bērniem, kādu zīmīgu priekšmetu, attēlu, mīklu u.tml.), tad pāriet pie Bībeles notikuma.

 

  1. Tēmas (Bībeles notikuma, Katehisma daļas u. tml.) iepazīšana (...min)

 

Skolotāja stāstījums, jautājumi, iespējamās bērnu atbildes, izmantotā uzskate. Var izmantot dažādas metodes, piem.: Bībeles teksta lasījumu vai klausīšanos ar uzdevumu; stāstījumu; stāstījumu kopā ar demonstrējumu uz flanelogrāfa; stāstījumu kopā ar galda lellēm; stāstījumu kopā ar attēlu demonstrējumu; filmas; diapozitīvus utt. Jācenšas aktīvi iesaistīt bērnus (kustības, frāžu atkārtošana, flanelogrāfa figūru piestiprināšana, attēlu turēšana, zīmēšana un rakstīšana uz tāfeles utt.). Mācoties tēmu, vēlams saistīt to ar Katehismu. Noteikti uzsvērt Dieva mīlestību un žēlastību. Jāizmanto bērna vecumam atbilstošais.

  1. Zelta panta mācīšanās (..min)

 

Norādīt pantu un kādas metodes un uzskati izmanto. Vislabāk, ja Zelta pantu mācās, ejot cauri dažādajām nodarbības daļām.

 

II NOSTIPRINOŠĀ DAĻA

 

  1. Rotaļa vai dziesma (nodarbe, lai izkustētos un caur kustību nostiprinātu mācītoJ) (..min)

 

Rotaļas nosaukums un apraksts, nepieciešamie palīglīdzekļi. Rotaļas īpaši vēlamas jaunākajiem bērniem. Censties rotaļu saistīt ar tēmu. Rotaļas vietā var izmantot arī kustību dzejoļus, deju (piem., runājot par Nou, var dejot kā zaķi, lāči u.c., bet Ziemassvētku laikā tā var būt eņģeļu deja). Vecākajiem bērniem piemērota arī pantomīma.

 

  1. Tēmas atkārtojums (...min)

 

Koncentrēts, vērsts uz galveno. Var izmantot jautājumus, lai redzētu, kā un ko bērni uztvēruši. Var dot izpildīt kādu uzdevumu, darba lapu, attēlot notikumu skečā u. tml. Var izmantot grupu darbu. Noteikti aicināt bērnus pašus jautāt. Aicināt bērnus domāt un atbildēt, ko no tēmas ieguvuši sev.

 

  1. Praktiskais darbs / rokdarbs un pārruna (....min)

 

Censties izmantot dažādus rokdarbu materiālus. Ja iespējams, variēt darbiņus meitenēm un zēniem. Labi izmantot grupu darbu, īpaši, jaukta vecuma grupās. Izmantot dažādas vides, piem., veidot ārā smilšu skulptūras, dēstīt augus. Ja iespējams, gatavos darbus izmantot telpas rotāšanai, dāvanām. Kamēr bērni darbojas, paralēli var klausīties mūziku, dziesmas, kā arī sarunāties.

 

III Noslēguma daļa

 

  1. Noslēgums

 

Nodarbības noslēgumā lūdzam par bērnu izteiktajām vajadzībām, problēmām; pateicamies Dievam par to, ko Viņš mums atklājis caur nodarbību. Var dziedāt dziesmu. Ja nodarbībā ir mācīta dziesma, tad nobeiguma daļā to var atkārtot. Var informēt vecākus par nodarbībā paveikto.

 

Izmantotā literatūra (norādīt nodarbības izklāsta beigās)

 

  1. ..............
  2. .................
  3. ..................
  4. ..................

 

 

(Paraugi, kā norādīt izmantoto literatūru.)

Grāmata:

M. Feinberga Vamoša. Dzīve Jēzus laikā. – R.: Latvijas Bībeles biedrība, 2001. – 62.–65.lpp.

Raksts žurnālā:

E Peterlevica // Gaismiņa. – 1991. – Nr. 5.

Raksts avīzē:

Lauciņš V. Rīgas Sv. Pētera draudzes ciemošanās pie luterāņiem Latvijas austrumos // Svētdienas Rīts. – 2003. – 26. apr. – Nr. 16.

Vārdnīca:

Mūsdienu latviešu valodas pareizrakstības vārdnīca / Sast. L. Ceplītis, D. Guļevska, A. Miķelsone, T. Porīte. – R.: Jumava, 1996.

 Iesūtīts: 2011.10.30
Tavs komentārs:
Vārds:*
E-pasts:*
aplūkot atsauksmes (0)

 

Copyright 2006; Created by MB Studija »