izdrukāt
LELB Svētdienas skolu nozares plānotie pasākumi 2011. gadā
Aicinām pieteikties uz svētdienas skolas skolotāju apmācības kursiem ikvienu, kuri vēlās pasludināt labo vēsti mazākajiem. Latvijā pusē no LELB draudzēm nenotiek svētdienas skolas nodarbības – tāpēc jo īpaši aicinām jaunus svētdienas skolas skolotājus un palīgus šajā kalpošanā.
2011. gadā 6 vietās Latvijā tiks organizēti kursi – jaunajiem sv.sk. skolotājiem. Uz atsevišķām lekcijām var ierasties ikviens interesents. Dalības maksa par kursiem 15 Ls
Piesakoties uz kursiem iesniedz draudzes mācītāja rekomendāciju.
Pieteikšanās pie koordinatoriem:
Kursi noteiktajās dienās notiek no plkst. 10 - 14 Līdzi ņemt groziņus :-)
Svētdienas skolas skolotāju apmācības programma:
Skatīt tālāk programmas plānu tabulas: 1. tab: Valmiera; Saldus; Jelgava 2. tab: Rīga; Kalnaskola Madonas raj. ; Liepāja
Valmiera (draudzes namā) |
Saldus (Gregora skolā) |
Jelgava (Sv. Annas dr.) |
29. 01. Ievads Bībelē. |
19.03. Ievads Bībelē. |
19. 03. Bērnu attīstības psiholoģija un garīgā aprūpe. |
26. 02. Mazais katehisms. |
16. 04. Mazais katehisms. |
16. 04. Ievads Bībelē. |
26. 03. Metodika. |
21. 05. Metodika. |
21. 05. Mazais katehisms. |
30. 04. Bērnu attīstības psiholoģija un garīgā aprūpe. |
24. 09. Liturģika. Saldū |
24. 09. Metodika. Rīgā |
28. 05.Liturģika |
8. 10. Mūzikas un praktiskās nodarbības Svētdienas skola draudzē... Rīgā |
8. 10. Mūzikas un praktiskās nodarbības Svētdienas skola draudzē... Rīgā |
24. 09. Skolotāju garīgā dzīve - askēze |
29. 10. Bērnu attīstības psiholoģija un garīgā aprūpe. Rīgā |
29. 10. Liturģika Jelgavā |
29. 10.Mūzikas un praktiskās nodarbības; Svētdienas skola draudzē... |
26. 11. Skolotāju garīgā dzīve – askēze. Rīgā |
26. 11. Skolotāju garīgā dzīve - askēze. Rīgā |
26.11. Kopsavilkums, darbu aizstāvēšana, eksāmens. |
3. 12. Kopsavilkums, darbu aizstāvēšana, eksāmens. Rīgā |
3. 12. Kopsavilkums, darbu aizstāvēšana, eksāmens. Rīgā |
Rīga (Rīgas Lutera draudzes namā www.luteradraudze.lv ) |
|
|
26. 03. Ievads Bībelē. |
|
|
23. 04. Mazais katehisms. |
|
21. 05. Liturģika |
|
24. 09. Metodika. |
|
8. 10. Mūzikas un praktiskās nodarbības Svētdienas skola draudzē... |
|
29.10. Bērnu attīstības psiholoģija un garīgā aprūpe. |
|
26. 11. Skolotāju garīgā dzīve - askēze |
|
3. 12. Kopsavilkums, darbu aizstāvēšana, eksāmens. |
|
Kursu noslēgumā tiek sagatavota un prezentēta viena svētdienas skolas nodarbība. Lai veicas un Dievs svētī jūsu kalpošanu!
Paraugs nodarbības prezentācijai atrodams skolotāju skapī pie dažādiem dokumentiem (Lejupādēt word.doc)
Paraugs sk. zemāk:
Ieteikumi svētdienas skolas nodarbības apraksta izstrādei
Uzmanību!
Piedāvātais nodarbības norises apraksts ir tikai viens no iespējamiem variantiem. Jūs varat veidot arī paši savu nodarbības shēmu. Šeit esam akcentējuši svarīgākos elementus, kas jāatspoguļo Jūsu nodarbībā. Kaut arī, iespējams, visas atspoguļotās daļas un nodarbes neizmantosiet nodarbības laika limita dēļ, tomēr, lūdzu, aprakstiet nodarbību pēc iespējas plašāk. Tas palīdzēs šo materiālu izmantot arī citiem skolotājiem. Rakstot norādiet, ko saka skolotājs, kā viņš paskaidro jēdzienus, kādus jautājumus vaicā. Lūdzu, norādiet arī laika plānojumu atsevišķajām nodarbības daļām. Beigās pievienojiet izmantotās literatūras sarakstu. Nodarbības aprakstu iesniedziet kopā ar izmantoto attēlu, dziesmu, darba lapu, uzdevumu, Bībeles panta mācīšanās materiālu un praktisko darbu paraugiem (kopijām).
Draudze...........(draudzes nosaukums)........
Skolotāja/s.............(vārds, uzvārds).............
Tēma: „............................................................................................................” Bībeles teksts / paralēlteksti: (Piem.: Mat. 4:12–22; Mk. 3:13–19)
Bērnu vecums: ...līdz .... gadi (Var norādīt arī pēc šāda principa: pirmsskola, sākumskola, pamatskola, jaukta grupa.)
Zelta pants: „..................................................................”
Mērķis: Ko gribam sasniegt?
Uzdevumi: Kas jāizdara, lai to panāktu? [Iepazīt Bībeles notikumu (vai, piem., Katehisma daļu) un tā darbības laiku, vietu, vidi, personas; izskaidrot nepazīstamos jēdzienus; saistīt tēmu ar bērna dzīvi un vajadzībām.]
- ...........................;
- ..............................;
- ...............................................
Nepieciešamie mācību materiāli:
- Bībele un / vai bērnu Bībele (Norādīt grāmatu un lpp.: „..........................”)
- Dziesmu grāmata / lapiņas (grāmata „..........................”)
- Flanelografs (ja izmantojat)
- attēli (Norādīt grāmatu un lpp.: „.........................” , „...................” un „.................”)
- kartes (....................)
- ...............................(konkrēti priekšmeti )
- Praktisko darbu materiāli [piem., A4 papīrs, līme (PVA un karstā), flomāsteri, krāsu zīmuļi, krītiņi, akmeņi u.c. ];
- audiokasete / DVD / video (nosaukums „..................”)
- Citi .....................
Nodarbības norise (Kā, ar kādām metodēm un paņēmieniem darbosimies)
IEVADDAĻA
- Nodarbības telpas un nepieciešamo materiālu sagatavošana
Norādīt, kā noformēta telpa vai cita nodarbības vieta (piem., baznīcas dārzs); kur izvietoti materiāli u. tml.
- Bērnu sagaidīšana
Sasveicināšanās un sarunas ar bērniem. Ievirzīšana tēmā, izmantojot kādas ar tēmu saistītas nodarbes vai priekšmetus, attēlus u. tml. Bērnu reģistrēšana.
- Ievadlūgšana / ievada svētbrīdis (....min)
Kas un ko saka, dara? Kādu dziesmu dzied? Kā tiek iesaistīti bērni? Lūgšanu var saistīt ar bērnu aktuālajām vajadzībām, par kurām, iespējams, noskaidrots bērnu sagaidīšanas laikā. Lūgšana var arī ievest nodarbības tēmā. Tēvreize / Lutera rīta lūgšana. Ja vecāki atbalsta, arī ziedojumi.
- Apsveikumi (var paredzēt arī nodarbības beigās, apvienot ar mazu cienastiņu)
Ja ir jubilāri (kristību dienas, dzimšanas un vārda dienas), var apsveikt mutiski, ar dziesmu vai kā savādāk.
I GALVENĀ DAĻA
- Ievads tēmā (...min)
Īsa pāreja, uzmanības koncentrēšana uz tēmu. Ieinteresēšanai vēlams saistīt tēmu ar bērna dzīvi (var izmantot, piem., roku lelles dialogu ar bērniem, kādu zīmīgu priekšmetu, attēlu, mīklu u.tml.), tad pāriet pie Bībeles notikuma.
- Tēmas (Bībeles notikuma, Katehisma daļas u. tml.) iepazīšana (...min)
Skolotāja stāstījums, jautājumi, iespējamās bērnu atbildes, izmantotā uzskate. Var izmantot dažādas metodes, piem.: Bībeles teksta lasījumu vai klausīšanos ar uzdevumu; stāstījumu; stāstījumu kopā ar demonstrējumu uz flanelogrāfa; stāstījumu kopā ar galda lellēm; stāstījumu kopā ar attēlu demonstrējumu; filmas; diapozitīvus utt. Jācenšas aktīvi iesaistīt bērnus (kustības, frāžu atkārtošana, flanelogrāfa figūru piestiprināšana, attēlu turēšana, zīmēšana un rakstīšana uz tāfeles utt.). Mācoties tēmu, vēlams saistīt to ar Katehismu. Noteikti uzsvērt Dieva mīlestību un žēlastību. Jāizmanto bērna vecumam atbilstošais.
- Zelta panta mācīšanās (..min)
Norādīt pantu un kādas metodes un uzskati izmanto. Vislabāk, ja Zelta pantu mācās, ejot cauri dažādajām nodarbības daļām.
II NOSTIPRINOŠĀ DAĻA
- Rotaļa vai dziesma (nodarbe, lai izkustētos un caur kustību nostiprinātu mācītoJ) (..min)
Rotaļas nosaukums un apraksts, nepieciešamie palīglīdzekļi. Rotaļas īpaši vēlamas jaunākajiem bērniem. Censties rotaļu saistīt ar tēmu. Rotaļas vietā var izmantot arī kustību dzejoļus, deju (piem., runājot par Nou, var dejot kā zaķi, lāči u.c., bet Ziemassvētku laikā tā var būt eņģeļu deja). Vecākajiem bērniem piemērota arī pantomīma.
- Tēmas atkārtojums (...min)
Koncentrēts, vērsts uz galveno. Var izmantot jautājumus, lai redzētu, kā un ko bērni uztvēruši. Var dot izpildīt kādu uzdevumu, darba lapu, attēlot notikumu skečā u. tml. Var izmantot grupu darbu. Noteikti aicināt bērnus pašus jautāt. Aicināt bērnus domāt un atbildēt, ko no tēmas ieguvuši sev.
- Praktiskais darbs / rokdarbs un pārruna (....min)
Censties izmantot dažādus rokdarbu materiālus. Ja iespējams, variēt darbiņus meitenēm un zēniem. Labi izmantot grupu darbu, īpaši, jaukta vecuma grupās. Izmantot dažādas vides, piem., veidot ārā smilšu skulptūras, dēstīt augus. Ja iespējams, gatavos darbus izmantot telpas rotāšanai, dāvanām. Kamēr bērni darbojas, paralēli var klausīties mūziku, dziesmas, kā arī sarunāties.
III Noslēguma daļa
- Noslēgums
Nodarbības noslēgumā lūdzam par bērnu izteiktajām vajadzībām, problēmām; pateicamies Dievam par to, ko Viņš mums atklājis caur nodarbību. Var dziedāt dziesmu. Ja nodarbībā ir mācīta dziesma, tad nobeiguma daļā to var atkārtot. Var informēt vecākus par nodarbībā paveikto.
Izmantotā literatūra (norādīt nodarbības izklāsta beigās)
- ..............
- .................
- ..................
- ..................
(Paraugi, kā norādīt izmantoto literatūru.)
Grāmata:
M. Feinberga Vamoša. Dzīve Jēzus laikā. – R.: Latvijas Bībeles biedrība, 2001. – 62.–65.lpp.
Raksts žurnālā:
E Peterlevica // Gaismiņa. – 1991. – Nr. 5.
Raksts avīzē:
Lauciņš V. Rīgas Sv. Pētera draudzes ciemošanās pie luterāņiem Latvijas austrumos // Svētdienas Rīts. – 2003. – 26. apr. – Nr. 16.
Vārdnīca:
Mūsdienu latviešu valodas pareizrakstības vārdnīca / Sast. L. Ceplītis, D. Guļevska, A. Miķelsone, T. Porīte. – R.: Jumava, 1996. |